Početna strana > Hronika > Milutin Mrkonjić: Sa Italijanima na tender za kupovinu Luke „Bar”
Hronika

Milutin Mrkonjić: Sa Italijanima na tender za kupovinu Luke „Bar”

PDF Štampa El. pošta
sreda, 18. novembar 2009.

Dogovoreno da Italija u Evropskoj uniji promoviše budući koridor 11, koji povezuje Temišvar, preko Vršca, Beograda, Čačka, Boljara, Podgorice i Bara sa lukom Bari.

Predsednik Srbije Boris Tadić je prošle nedelje na samitu u Rimu izrazio spremnost srpske vlade da sa italijanskim partnerima gradi autoputeve ka Crnoj Gori i Rumuniji, objedinjene u novi evropski koridor 11, ali i da i modernizuje prugu Beograd–Bar. To su poslovi od strateškog značaja za obe zemlje, budući da Italija preko Srbije ima najkraću vezu sa Istokom.

Ministri infrastrukture dve zemlje Roberto Matijoli i Milutin Mrkonjić, potpisali su tom prilikom Memorandum o razumevanju o saradnji u oblasti putne i železničke infrastrukture.

Šta sadrži taj dokument?

– Dogovoreno je da italijanska strana u Evropskoj uniji promoviše novi koridor 11, koji bi trebalo da poveže Temišvar, preko Vršca, Beograda, Čačka, Boljara, Podgorice i Bara sa italijanskom lukom Bari. To bi bio intermodalni koridor, jer ide preko kopna i delom preko mora. Važno nam je da ga Evropska unija proglasi evropskim koridorom, kako bismo mogli da konkurišemo za kredite kod međunarodnih finansijskih institucija – objasnio je za „Politiku“ Milutin Mrkonjić.

Italijanska strana je pokazala zainteresovanost i za partnerstvo sa srpskim kompanijama zarad zajedničkog nastupa na tenderu za kupovinu crnogorske Luke „Bar“. Domaćim privrednicima, koje predvodi Miodrag Kostić, vlasnik „MK komerca“, ostavljeno je dve nedelje da se usaglase, kaže ministar za infrastrukturu, a potom bi trebalo da uslede razgovori sa italijanskim partnerima.

Osim toga, tamošnja projektantska kuća „Italfer“, sa Saobraćajnim institutom CIP već radi studiju opravdanosti za modernizaciju pruge Beograd–Bar, veoma važne spone sa lukom. Taj dokument bi za tri meseca, kakda bude gotov, trebalo da pokaže koliko treba uložiti u železnicu. Od toga umnogome zavisi i odluka da li će se ući u trku za kupovinu luke.

– Italijanske kompanije su zainteresovane da finansiraju izradu projektne dokumentacije za prugu Beograd–Vatin-Temišvar, kao i za autoput od Vršca do Temišvara, a mi ćemo uraditi projekat za deo od Pančeva do Vršca – naveo je Mrkonjić.

Italijanske firme su pozvane da se prijave na tender za izgradnju prve deonice autoputa Beograd–Boljare. On će biti raspisan početkom naredne godine. Država će iz sopstvenih izvora obezbediti 100 miliona evra za deonicu od Ostružnice, preko Umke, Obrenovca, Uba i Lajkovca do Ljiga.

Ministar za infrastrukturu kaže da se nekoliko italijanskih kompanija već prijavilo na javni konkurs za izgradnju obilaznice oko Dimitrovgrada na Koridoru 10.

(Politika)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner